Acumularea de puncte profesionale nu ar trebui să fie o corvoadă

Din cele mai multe conversații cu colegii mediatori pe tema formării profesionale continue răzbate o dezamăgire profundă față de ceea ce ar trebui să fie această activitate versus ceea ce este. Nu e de mirare nici că mediatorii nu văd cu ochi buni obligativitatea acumulării unui minim de puncte profesionale în fiecare an.

E firesc deci să ne întrebăm „de ce?”, în condițiile în care, în alte profesii liberale, formarea profesională nu mai este privită ca o corvoadă.

Am participat la conferințe profesionale încă din primul an de autorizare ca mediator și am ajuns să organizez conferințe, ceea ce mi-a permis să văd lucrurile din ambele perspective și să înțeleg câteva aspecte esențiale.

În primul rând, este foarte important cui se adresează o conferință profesională. Mediatorii aflați la început de drum au nevoie de informații concrete despre profesie, despre potențialele situații de criză pe care le-ar putea întâlni în primele medieri, despre cum să își organizeze biroul și activitatea în general, despre documentele necesare și chiar despre cum să gestioneze partea contabilă.

Când vorbim însă despre mediatorii cu experiență, toate informațiile de mai sus le sunt deja cunoscute, așa că, pentru ei, este mai importantă cazuistica, dar și propria dezvoltare în ce privește comunicarea cu părțile, dar și cu cei care ar putea alege medierea în locul instanței. Mai mult, pentru mediatorii cu experiență cred că e mult mai benefică participarea la conferințe unde sunt invitați speakeri din domenii diferite, dar și din țări diferite.

În al doilea rând, este esențială abordarea speakerilor invitați într-o conferință. Nu mai suntem la școală și, din punctul meu de vedere, formarea profesională este mai eficientă atunci când permite interacțiunea, adresarea de întrebări și primirea de răspunsuri. Acest schimb de informații este întotdeauna util pentru înțelegerea aprofundată a unei probleme.

Cred că viitorul formării profesionale a mediatorilor este strâns legat de cunoașterea profilului mediatorului român și a nevoilor concrete ale acestuia. În caz contrar, sistemul punctelor profesionale va continua să fie blamat și își va pierde în timp caracteristica esențială – aceea de a-i ajuta pe mediatori să evolueze.

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s