Descrierea competențelor și experienței practice

Calitatea de membru al Consiliului de Mediere presupune abilități și competențe foarte diversificate, absolut necesare în ducerea la îndeplinire a atribuțiilor prevăzute de lege. În contextul alegerii unor noi reprezentanţi ai corpului profesional al mediatorilor, este firesc ca mediatorii să caute dovezi practice ale existenţei acestor competenţe în oricare dintre candidaţii la alegerile pentru postul de membru CdM.

Ca mediator, dar şi ca om, consider că trăsăturile mele principale sunt: pragmatismul, capacitatea de organizare, puterea de decizie, ambiţia şi hotărârea de a face lucrurile să meargă în direcţia bună, dedicarea totală pentru profesie, completate de multă perseverenţă şi energie canalizate spre obţinerea de rezultate.

Compatibilitatea acestor trăsături cu calitatea de membru în Consiliul de Mediere poate fi expusă astfel:

Pragmatismul presupune o viziune realistă a lucrurilor – să vedem profesia noastră aşa cum este, cu bune şi cu rele şi să facem tot ceea ce este necesar pentru a obţine ceea ce ne dorim: respectul pe care profesia de mediator îl merită pe toate segmentele vieţii socio-profesionale şi remuneraţii decente. Asta înseamnă să corectăm toate greşelile făcute până acum şi să avem grijă să nu le repetăm.

Experienţa de mediator, completată de cea de formator, mi-a arătat care sunt percepţiile mediatorilor despre formatori, dar şi vice-versa. Ţinând cont de practica existentă în domeniul formării mediatorilor, dar şi de realităţile actuale cu care ne confruntăm ca şi mediatori, este nevoie să fie actualizate atât standardul ocupaţional al mediatorului, cât şi standardul de formare al mediatorului. Am propus în declaraţia de intenţie măsuri concrete. Acestea sunt rezultatul unei atente analize proprii a stadiului formării profesionale a mediatorilor, dar şi al dialogului constant cu colegii mei mediatori, indiferent de statutul lor de formator.

De asemenea, o doză bună de pragmatism presupune colaborarea permanentă cu toţi mediatorii dispuşi să se implice în rezolvarea problemelor cu care se confruntă profesia noastră.

În comunicarea Consiliului de Mediere cu mediatorii de o parte, respectiv cu instituţiile publice/private şi public, de cealaltă parte, dedicarea totală pentru profesia de mediator va completa pragmatismul. Membrii Consiliului de Mediere trebuie să cunoască toate problemele cu care se confruntă mediatorii şi profesia. Odată înţelese aceste probleme, cu care şi eu ca mediator mă confrunt, se pot propune şi pune în aplicare soluţii viabile pentru corpul profesional.

În paralel cu identificarea şi rezolvarea acestor probleme, este nevoie să se facă un lobby coerent şi continuu al beneficiilor medierii în mediul privat şi public românesc.

Întâlnirile cu mediatorii, evenimentele pe care le-am organizat şi unde am reuşit să aduc laolală cu mediatorii reprezentanţi ai instituţiilor publice, judecători, procurori, avocați, oameni de afaceri, lideri de opinie, sunt doar câteva dintre căile prin care medierea este promovată. Aceste căi sunt oricând la dispoziţia oricărui mediator interesat de profesia sa şi cu atât mai mult, la dispoziţia Consiliului de Mediere.

Nicio profesie nu poate supravieţui fără organizare. Orice decizie referitoare la reorganizarea corpului profesional al mediatorilor trebuie să fie luată în cunoştinţă de cauză, cu consultarea, contribuţia şi acordul mediatorilor. Este obligatoriu să fie regândită structura Consiliului de Mediere (conducere, comisii, secretariat etc.) şi în acelaşi timp, trebuie redefinite atribuţiile membrilor Consiliului de Mediere, ale membrilor comisiilor, precum şi responsabilităţile aferente. Experienţa dobândită în diferite echipe de organizare va fi utilă în delimitarea atribuţiilor şi reaşezarea componenţei Consiliului de Mediere în funcţie de competenţă şi pregătire profesională.

Consider că viitorul Consiliu de Mediere trebuie să aibă în vedere respectarea legii în oricare dintre acţiunile sale. Studiile juridice, experienţa de peste 8 ani ca şi consilier juridic, completate de doctoratul început recent la Universitatea Babeş Bolyai din Cluj-Napoca, reprezintă o bază concretă în analiza oricăror iniţiative legislative ale mediatorilor, precum şi în iniţierea unor proiecte pentru schimbarea cadrului legislativ prin care este reglementată profesia de mediator. Mai mult, acestea sunt necesare în demersurile care vor trebui făcute pentru a transpune iniţiativele în legi funcţionale şi utile profesiei, legi care să nu poată fi contestate.

Sunt de părere că orice proiect început trebuie dus la capăt cu ambiţie şi hotărâre. Am pornit pe această cale pentru că profesia de mediator este cea cu care mă identific cel mai bine. Am creat resurse de informare pentru mediatori, atunci când acestea nu erau puse la dispoziţie de Consiliul de Mediere şi am oferit aceste informaţii tuturor colegilor mei. Am investit muncă, resurse şi am urmărit cu perseverenţă în toţi anii de când profesez ca şi mediator atingerea unui obiectiv – acela ca orice mediator român să poată afirma că profesia sa este egală cu alte profesii liberale din România şi Europa.

Vă mulțumesc,

Anca Lucia Stancu, mediator

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s